MCE2015-logo

5 februari 2015
Rosarium, Amsterdam

Een event van

bbpmedia logothuiswinkelorg-2

Programma

Opening door dagvoorzitter Ben van der Burg

10.00 - 10.15
Spreker:
Ben van der Burg
Programma

Ben van der Burg was in zijn jonge jaren professional schaatser, hij werd ooit tweede op het wereldkampioenschap van 1990, achter Johann Olav Koss en voor kompaan Bart Veldkamp. Na een blessure ging hij Nederlandse Taal- en Letterkunde studeren. Hij begon ook radio- en tv programma's te maken en columns te schrijven. Vanaf 2000 werkte hij voor Vodafone in Nederland en Japan onder andere als Content Manager.

Mobile Must Support The Entire Shopping Experience

10.15 - 10.45
Programma

Mobile devices are rapidly becoming core touchpoints for consumers across the shopping experience, and the revenue that mobile and tablet devices generate does not accurately reflect their influence and impact on overall sales. In fact, Forrester estimates that half of online retail, travel, and daily deals sales in Europe will be from mobile and tablets by 2018. In her presentation, Michelle will outline examine the key drivers and inhibitors that will fuel mobile commerce growth in Europe and The Netherlands. She will explain why, to keep up with the pace of change and benefit from the forecasted m-commerce growth, eBusiness leaders need to:

-- Enable mobile moments. 
-- Refine mobile moments using the additional customer insight that mobile affords.  
-- Track the influence of mobile devices across the customer life cycle.  
-- Take advantage of mobile devices in store. 

Startupbootcamp speedpitches

11.45 - 12.45

rsz bc-logo

Vier innovatieve start-ups uit het Startupbootcamp M-Commerce programma pitchen elk in 10 minuten hun startup aan de zaal o.l.v. Ben van der Burg 

StartMonday helps people to win jobs in 15 seconds. Changing job hunting forever!
StartMonday helpt bedrijven eenvoudiger sollicitanten te screenen met videocontent. Aan kandidaten wordt gevraagd om een korte video-introductie in te zenden via hun mobiele telefoon.
Sprekers: Ondrej Homola en Ray Gibson

ondrej homolaray gibson

 

 

 

 

 Joopp: The next step in the evolution of websites.
Uit onderzoek bij meer dan 4 miljoen MKB bedrijven in de VS blijkt dat bij 94% de website niet (goed) werkt op mobiel. Met behulp van Joopp kan een bedrijf in een paar seconden een responsive site maken die op elk device goed werkt. Resultaat voor mobiele gebruikers is onder andere een click-to-call knopje om direct te bellen en link naar route op de kaart (met je huidige locatie als startpunt).

Spreker: Mik Nijhuis
rsz 1mik nijhuis foto

Saddl: IWWIWWIWI (I Want What I Want When I Want It): online shopping anno 2015
Saddl is een last-mile verzendplatform dat de ontvanger de controle geeft over waar en wanneer hij zijn aankoop ontvangt. Ze maken gebruik van de bestaande vervoerscapaciteit van onafhankelijke koeriers, studenten en taxichauffeurs in ons netwerk. Zo organiseren ze lokale verzendingen op een efficiëntere manier en voorkomen we dat koeriers onnodig leeg rondrijden.
Spreker: George Ankomah
george ankomah






Parallelronde 1

13.45 - 14.15


Sessie 1: Aan tafel met....
In deze parallelsessie kunt u aanschuiven bij keynote-spreker Michelle Beeson. De sessie is toegankelijk voor maximaal 15 deelnemers, zodat u alle vragen die u nog heeft rechtstreeks aan deze Forrester-analiste kunt stellen.

Let op! U kunt zich tijdens de dag zelf inschrijven voor deze unieke sessie. Vol = vol.
Spreker: Michelle Beeson, Forrester

rsz michelle-beeson-pr





Sessie 2: E-mailmarketing op mobiel
Tegenwoordig wordt meer dan 50% van alle e-mails op mobile devices geopend. Wat zijn de mogelijkheden, aandachtspunten en pitfalls? Jordie neemt je mee aan de hand van best practices en voorbeelden uit de praktijk.

Spreker: Jordie van Rijn, eMailMonday

rsz jordie van rijn


Sessie 3: Geld verdienen met een e-commerce app voor iPhone en iPad
Woonwebwinkel Flinders lanceerde recentelijk een unieke app voor de iPad en iPhone waarmee zij de mobiele ervaring drastisch heeft verbeterd. Meer dan 30% van het verkeer van Flinders komt binnen via de tablet. Aangezien de conversie op dit medium ver achterbleef bij de desktop, was een radicaal betere gebruikerservaring noodzakelijk. Geert-Jan Smits vertelt in sneltreinvaart de do’s en don’ts voor het ontwikkelen van een succesvolle e-commerce app. Wat zijn de voordelen, opbrengsten en eventuele nadelen? Hoe ga je aan de slag? Wat zijn de eerste resultaten? In deze sessie krijg je alle antwoorden.

Spreker: Geert Jan Smits, managing director Flinders
geert jan smits

Parallelronde 2

14.15 - 14.45


Sessie 1: Aan tafel met....
Wilt u meer weten over de toepassingen van beacons? Heeft u specifieke vragen voor uw eigen bedrijf? Of zijn er onderwerpen die u in zijn keynote presentatie heeft gemist? Schuif aan bij Frank Verschoor in deze unieke sessie met een beperkt aantal plaatsen. Maximaal 15 deelnemers kunnen deze sessie bijwonen.

Let op! U kunt zich tijdens de dag zelf inschrijven voor deze unieke sessie. Vol = vol.

Spreker: Frank Verschoor, Inbeacon.nl
frank





Sessie 2: Mobile Fashion Shopper onderzoek
Hoewel de Smartphone steeds intensiever wordt gebruikt, koopt de online shopper vooral via tablet of laptop. Wat is hier aan de hand? Is shoppen via de Smartphone niet handig? Zijn er bepaalde problemen waar consumenten tegen aan lopen? Is het niet leuk?

Om beter inzicht te krijgen in de rol van de Smartphone tijdens het oriëntatie- en aankoopproces heeft Userproof onderzoek uitgevoerd onder fashion liefhebbers: vrouwen die vaak online kopen, soms ook via de Smartphone. Wanneer gebruiken zij hun mobiel, en wanneer juist niet?
Dit onderzoek is heel toepasselijk uitgevoerd op de Smartphone. Deelnemers deelden 3 weken lang foto’s, screenshots en ervaringen via een app. Ook hebben zij verdiepende vragen beantwoord en onderling discussies gevoerd. Dit leverde een rijkheid aan informatie op.

Tijdens deze presentatie zal Karin de belangrijkste bevindingen uit dit onderzoek met u delen. Zo blijkt bijvoorbeeld dat de shoppers de Smartphone vaak gebruiken tijdens een moment van ontspanning, maar dat webshops dat ontspannen gevoel vaak niet goed vast weten te houden.

Spreker: Karin den Bouwmeester, Userproof

   rsz profielfoto karin den bouwmeester


Sessie 3: Alles van mijn lokale winkels in de PLUX APP beschikbaar
Lokale winkels hebben een goede e-commerce strategie nodig om te kunnen overleven. Met PLUX ontsluiten we de informatie en processen van de winkel op de smartphone en tablet van de klant: klantenkaart, folder, (product)informatie, reserveren en bestellen. Door de winkels samen in 1 app te presenteren worden kosten bespaard en hoeven consumenten niet 20 verschillende winkelapps te gebruiken.

Spreker: Arjen de Koning, Paradigit Holding

arjen de koning

Parallelronde 3

15.15 - 15.45


Sessie 1: Het is leuker offline 
Shoppen is zóóveel leuker dan online een product kopen. Webshops, online winkels, van de Amazons tot de Zalando's gaan allemaal over prijs, prijs, prijs en nog eens prijs. Efficiëntie is de focus, en 50 Google marketeers zorgen voor de traffic. En dat wint die leuke ondernemer met dat leuke winkeltje niet. Maar daar is het wel veel leuker winkelen. De charme en expertise van een échte winkel vind je namelijk niet online. Selly Shopping combineert het leuke van winkelen met de voordelen van online communicatie en gemak. 

Selly is bedoeld als platform waar je wél die leuke winkels kan vinden, en waar je direct kan vragen of winkels hebben wat je zoekt, producten kan reserveren, etc. maar gelukkig nog wel langs kan bij de winkel en als echte mensen met elkaar kan praten. En dan blijkt dat het in de winkel zooveel leuker is dan achter je laptop....

Medeoprichter en bedenker: Aris Thijssen, vertelt over hoe online ondersteunend hoort te zijn aan offline en op die manier een echte verrijking is voor de winkelervaring. Voor shopper én shop.

Spreker: Aris Thijssen, Marketing Manager Selly Amsterdam
rsz aris thijssen





Sessie 2: Responsive Web Design: De essentie van een snelle User Experience
Responsive Web Design is een hot topic tegenwoordig. De een na de andere website wordt in een nieuw responsive jasje gestoken om aan de toenemende eisen van (mobiele) gebruikers te voldoen. Maar... met alleen een nieuw design geschaald voor het mobiele scherm kun je je klant niet binden.

In een website of app is elke interface-element een keuze voor jouw bezoeker. Moet ik erop klikken? Is het belangrijk? Al deze denkprocessen gebeuren onbewust, maar ze leiden vaak af van de flow op jouw site. De essentie van een goed design is dan ook de eenvoud en snelheid waarmee een gebruiker kan navigeren tussen de diverse pagina's. 

In deze presentatie zullen we dieper ingaan op hoe je een snelle interactie tussen de mobiele bezoeker en jouw responsieve site kunt stimuleren. Niet alleen door je design te verbeteren, maar ook met simpele tips & trucs die tot meer pageviews en conversie leiden.

Spreker: Jeroen Tjepkema, Measureworks
jeroen tjepkema



 


Sessie 3: Hoezo responsive? The Sting kiest voor een aparte mobiele site.
Spreker: Willem Wijnen, The Sting

willem wijnen

 

De Smartphone. To app or not to app?

15.45 - 16.15
Programma

De mobiel van nu heet ‘smartphone’. Van telefoon in een paar jaar ontwikkeld naar het meest gebruikte medium dat we kennen. Bijna iedereen heeft er inmiddels één en er zijn miljoenen Apps. Maar de smartphone is veel meer dan die Apps. Een rechtstreeks en heel persoonlijk kanaal met enorme kansen, voor communicatie én commercie. Maar hoe gebruik je dat kanaal? Mediagebruik is in snel tempo ‘on demand’ aan het worden. Relevantie is key en de gebruiker bepaalt écht. Welke factoren bepalen die relevantie? Hoe beïnvloedt dat de strategie? Valentijn deelt in zijn presentatie hands-on learnings, inzichten en ervaringen.

Persuading Mobile Brains

16.15 - 16.45
Programma

U probeert breinen te scheiden van hun geld. Ergens tussen u en dat brein zit een vingertop die een (niet zo slimme) smartphone bedient. Weet u hoe die 1,5 kilo aan cerebrale eiwitten en vetten die 0,005 m2 gedigitaliseerd glas waarneemt? En hoe het emotioneel en rationeel beslist? En belangrijker nog; Hoe u die brein processen via dat kleine schermpje kunt beïnvloeden?

Lees meer

Sponsors

Asendia      Logo-subheadline-outline1      MeasureWorks