MCE2015-logo

5 februari 2015
Rosarium, Amsterdam

Een event van

bbpmedia logothuiswinkelorg-2

  • Home
  • Nieuws
  • ‘Mobiel verdringt desktop snel als online verkoopkanaal’

‘Mobiel verdringt desktop snel als online verkoopkanaal’

‘Mobiel verdringt desktop snel als online verkoopkanaal’‘Mobiel zal de desktop al snel verdringen als voornaamste online verkoopkanaal voor de retail’. Dat voorspelt Valentijn Bras, directeur van Scoupy, in de aanloop naar zijn presentatie tijdens het M-commerce Event op 5 februari in Amsterdam.


‘De smartphone en tablet groeien in rap naar elkaar toe, dat zie je nu al’, zegt Bras tegen Twinkle. ‘De verkoop van tablets neemt af, terwijl smartphones alleen maar groter worden. Toen de iPhone 6 Plus werd geïntroduceerd vonden de meesten het een te groot apparaat, maar nu blijkt het toch een zeer populaire smartphone. Ik denk dat er een cross-over gaat plaatsvinden waarbij smartphones en tablets uiteindelijk één grote versie van de smartphone worden.’

Desktop verdwijnt
Dit nieuwe type mobiel zal de ‘oude’ desktop doen verdwijnen als online omzetkanaal, denkt Bras. ‘Er gaat de komende jaren nog zoveel komen op het gebied van mobiel. Aanbieders zijn nu bezig om hun website responsive te maken, wat direct voor een stimulans gaat zorgen en waardoor de desktop voorbij wordt gestreefd door de tablet en smartphone. Als dat al niet gebeurd is. De desktop wordt nu nog vooral gebruikt om producten te kopen, omdat veel webshops niet responsive zijn. Bij een voor mobiel geoptimaliseerde webshop zie je dat bezoekers veel meer van mobiel komen. Logisch, daar kijk je als consument ook veel vaker op.’

Valentijn Bras van Scoupy is op 5 februari keynote speaker tijdens het M-commerce Event, een evenement dat wordt georganiseerd door Thuiswinkel.org en BBP Media, uitgever van Twinkle. Hij geeft hier een nadere uitleg van hoe retailers relevantie aan klanten kunnen bieden via de smartphone.

 

Sponsors

Asendia      Logo-subheadline-outline1      MeasureWorks