MCE2015-logo

5 februari 2015
Rosarium, Amsterdam

Een event van

bbpmedia logothuiswinkelorg-2

In gesprek met: Aris Thijssen

Aris Thijssen, spreker op het M-Commerce Event, is medeoprichter en bedenker van het nieuwe online shopping platform Selly Shopping , een nieuw digitaal retail platform dat april vorig jaar is gelanceerd. De app ‘Selly Amsterdam’ probeert in al zijn functionaliteit ondersteunend te zijn aan fysieke retailers.

Het doel is de zich online oriënterende consument naar de fysieke winkel te lokken. Thijssen: ‘Met de app kan de consument ‘hengelen’, dus op zoek gaan naar zijn product. De winkelier kan via zijn eigen Selly management app zien wie waar naar op zoek is en kan gelijk één op één reageren.’

Waarom ben je uitgenodigd als spreker?
Thijssen (27) lachend: ‘Wij zijn jonge honden die opvallen. Inmiddels hebben we het Selly Shopping concept uitgerold in Amsterdam. De app is al door 5 duizend consumenten gedownload en 85 leuke gespecialiseerde winkels met bevlogen ondernemers doen mee. Uiteindelijk zullen dat er 200 worden, verwachten we. Eind januari hebben we er al 50 winkels bij! We richten ons op mensen die van winkelen houden. Selly Amsterdam is een interactieve shopping tool om offline te shoppen in Amsterdam. De app heeft veel leuke innovatieve functies, maar de functie ‘hengelen’ is echt onze blikvanger. De gebruiker geeft aan waar hij/zij naar op zoek is waarna de app deze vraag koppelt aan alle winkels die aan de vraag kunnen voldoen. De winkelier kan vervolgens persoonlijk reageren via de chat, zo weet de gebruiker in twee tellen bij welke winkels hij/zij het best kan slagen. Dat is zeer identiek aan het offline verkoopproces waar ze al jaren zo goed in zijn.’

Wat ga je op het event vertellen?
‘Wij hebben een visie op winkelen die we graag delen. Ons idee voor de app komt voort uit het signaleren van trends in de retail, consumentengedrag en de behoefte van winkeliers. Hiervoor hebben wij Selly Shopping ontwikkelt wat zich uitstekend leent voor grote steden. Kijkend naar Amsterdam dan schieten in alle hoeken van de stad ijzersterke winkelconcepten uit de grond. Deze winkels geven wij graag een plek op Selly Amsterdam, zo creëren wij zelf het perfecte winkelaanbod. De winkels die nu zijn aangesloten zijn juweeltjes met goed doordachte concepten. Onze lat ligt vrij hoog. Op het event gaan we uitleggen dat onze app goed werkt in steden. Voor Amsterdam hebben we het voor onze eigen rekening genomen, omdat we de stad door en door kennen. Als we gaan uitbreiden dan zullen we partners zoeken die bekend zijn met bijvoorbeeld Haarlem, Breda of Arnhem. En dat geldt natuurlijk ook voor als we naar het buitenland gaan. Parijs, LA en New York staan ook op onze lijst.’

Hoe zie je de toekomst van winkelen?
‘Ik denk dat online en offline veel meer verweven wordt, maar ik denk dat online altijd ondersteunend blijft aan fysiek winkelen, zeker in de steden Veel detaillisten hebben de laatste jaren uit pure paniek gehandeld en ondoordacht een online strategie neergezet. Ze hebben vaak geïnvesteerd in verkeerde apps en websites, hierdoor zijn winkeliers tegenwoordig kritischer. Retailers kunnen beter blijven doen wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn: in de winkel hun product verkopen. Met onze app en de functie ‘hengelen’ faciliteren we de winkelier online. Maar uiteindelijk is het doel dat de consument een fijne ervaring krijgt op de winkelvloer. Echt, wij vinden zelf offline winkelen ook véél leuker!’

Wie moeten naar het event komen en waarom?
‘Ik heb de lijst met sprekers gezien en die is indrukwekkend. Er komen veel experts. Iedereen die met M-commerce te maken heeft zal het event interessant vinden. Wij vinden het vooral leuk om onze aanpak aan de ‘grote jongens’ te laten zien. We zien het al als een erkenning dat we zijn uitgenodigd. In ieder geval zijn we al opgevallen!’ 

Sponsors

Asendia      Logo-subheadline-outline1      MeasureWorks